چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهره برداری از ره باغ حضرت زهرا (س) برای تشرف به حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

  • کد خبر: ۱۱۰۴۴۷
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
بهره برداری از ره باغ حضرت زهرا (س) برای تشرف به حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: اقدام شاخص شهرداری منطقه ثامن به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت و در حوزه خدمات شهری و فضای سبز، افتتاح ره باغ حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان در دهه کرامت است که از ره باغ‌های بزرگ برای تشرف به حرم مطهررضوی است.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ دهه کرامت از آن دسته مناسبت هاست که برای مشهد و مشهدی‌ها به دلیل مجاورت با بارگاه حرم مطهررضوی رنگ وبوی دیگری دارد؛ بنابراین همیشه سعی بر این بوده است که در این روز‌ها حس وحال شهر عوض شود.

به همین مناسبت، شهرداری منطقه ثامن مشهد که در وسعتی ۳۶۰ هکتاری در بافت پیرامونی حرم مطهررضوی به زائران و مجاوران امام هشتم (ع) خدمت رسانی می‌کند، این بار در دهه کرامت برای زینت بخشی هرچه بیشتر به حوالی خیابان‌هایی که به گنبد طلایی ضامن آهو می‌رسد، برنامه‌ای ویژه پیش بینی کرده است.

دراین راستا شهردار منطقه ثامن مشهد در گفتگو با شهرآرا از افتتاح و بهره برداری از ره باغ حضرت زهرا (س) در دهه کرامت خبر داد و گفت: اقدام شاخص شهرداری منطقه ثامن به مناسبت برنامه‌های دهه کرامت و در حوزه خدمات شهری و فضای سبز، افتتاح ره باغ حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان در دهه کرامت است که از ره باغ‌های بزرگ برای تشرف به حرم مطهررضوی است.

سیدفرهاد حجازی افزود: این ره باغ ۲۱ هزار مترمربع وسعت دارد که حدود یک سال است کار‌های اجرایی آن با تأمین حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل انتشار اوراق شهرداری مشهد شروع شده است. ضمن اینکه با تکمیل این ره باغ علاوه بر دیگر پروژه‌ها در این حوزه، سرانه فضای سبز منطقه ثامن از ۱۰ مترو ۱۲ سانتی متر به ۱۲ مترو ۱۷ سانتی متر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ره باغ حضرت زهرا (س) حدفاصل میدان امیرالمؤمنین (ع) و ورودی باب الحسن (ع) حرم مطهررضوی قرار دارد، ادامه داد: در ره باغ‌ها به این دلیل که مسیر تشرف به حرم امام رضا (ع) هستند، سعی کرده ایم با گونه‌های گیاهی که طراوت بیشتری دارند، آن‌ها را زیباسازی کنیم؛ بنابراین ۶۸۲ اصله درخت و درختچه، ۶۸ بوته یاس و ۳۵۰۰ مترمربع پوشش گیاهی چمن در آن استفاده شده است. ضمن اینکه در این ره باغ ۴۰۰۰ مترطول پرچین نیز کار شده است.

شهردار منطقه ثامن اضافه کرد: حدود ۶۰۰۰ مترمربع از این مسیر به فضای سبز اختصاص دارد و حتی درختان صنوبر نیز در آن کاشته شده است. آستان قدس نیز قرار است با استفاده از خودرو‌های برقی به زائران در مسیر این ره باغ جدید سرویس دهی کند.

حجازی با بیان اینکه ره باغ حضرت زهرا (س) نیز جزو ره باغ‌هایی مانند بهشت، سلام، طوبی و پردیس است که طرح بهسازی و نوسازی آن با عنوان «حریم رضوی» در بافت پیرامونی حرم آغاز شده است، گفت: امیدواریم ره باغ رضوان نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی شهرداری این منطقه به مناسبت دهه کرامت، بیان کرد: برنامه‌های جشن دختران آفتاب، جشنواره رضوی، اجرای گروه سرود در معابر منتهی به حرم مطهررضوی، فضاآرایی، قدردانی از مادرانی که نوزادانشان در روز تولد حضرت رضا (ع) به دنیا می‌آیند و نام آن‌ها را رضا می‌گذارند، در مساجد، معابر و بیمارستان‌ها انجام می‌شود. برنامه مشق مشهد نیز در ره باغ حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

حجازی با اعلام خدمت رسانی شبانه روزی هفتصد نیروی کارشناس و خدماتی در این ۱۰ روز، اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری علاوه بر رفت وروب معابر، با ۱۷ هزارو ۵۰۰ متر ریسه‌های رنگی در این روز‌ها منطقه را نورپردازی می‌کنیم. علاوه بر این، سی نماد و آرایه نوری «یارضا (ع)» در معابر منتهی به حرم مطهررضوی قرار داده می‌شود و ۳۲ سازه نوری نیز با تبریک دهه کرامت در برنامه داریم. ضمن اینکه ۴۷ دستگاه آب سردکن و ۳۲۶ چشمه سرویس بهداشتی به صورت ثابت و موقت در این روز‌ها فعال هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->